Welkom bij Weesp!


Weesp to urocze holenderskie miasteczko, leżące w północno-zachodniej części kraju. Na jego terytorium zachowały się w całości 3 wiatraki, i to właśnie one były głównym celem mojej wycieczki. Wiatraki są dla mnie poniekąd symbolem Holandii i mam na ich punkcie bzika. Będąc już, któryś raz w Niderlandach postanowiłam w końcu spełnić swoje marzenie i zobaczyć je na własne oczy. Okazja nadarzyła się szybko, w drodze z Lotniska Schipol do miasta Almere z nosem przyklejonym do szyby wypatrywałam obiektów moich marzeń - i oto są! Welkom bij Weesp!






Zwiedzanie miasta zaczynam od spaceru wzdłuż rzeki Vecht. Przed oczami mam absolutnie przepiękny        widok. Zrezygnowałam z używania nawigacji, mającej zaprowadzić mnie wprost pod moje wymarzone wiatraki na rzecz "błądzenia" po mieście." Zaglądam w każdy kąt, skręcam w każdą uliczkę, otwierając coraz szerzej usta z zachwytu. Weesp jest jak bajka. Dokładnie tak się czuję - jakbym była w bajce. Z każdej strony otaczają mnie malutkie domki, drewniane pomosty, ogromna ilość kwiatów i uśmiechnięci ludzie.








Oto i one! Przedstawiam Wam wiatrak "De Vriendschap" oraz wiatrak "d'Eendragt". Dużym zaskoczeniem jest dla mnie to, że nie ma w pobliżu tłumów, kolejek, przepychanek. Cisza i spokój. Kilka dzieci bawi się na wąskim paśmie trawy, kilka urządziło w pobliżu konkurs skoków do wody. Teraz tylko ja i aparat. Czuję się niemalże jak intruz, wkraczający w sielskie życie mieszkańców miasteczka wypoczywających nad rzeką. Mam wrażenie, że są zdziwieni moim zainteresowaniem okolicą, a w szczególności tym, że robię zdjęcia. Być może mają ten widok przed oczami każdego dnia. Dla mnie każdy wiatrak jest jak arcydzieło. Niestety po pięciogodzinnym spacerze po mieście nie mam sił aby zobaczyć ostatni z trójki - wiatrak Haantje, znajdujący się po drugiej stronie miasta. Lecz te dwa są dla mnie w zupełności satysfakcjonującym zjawiskiem.








Jestem niesamowicie zachwycona perspektywą dalszego odkrywania Holandii!
A jak Wasze doświadczenia z tym krajem? Odkryliście jakieś malownicze mało popularne miasteczka?
Koniecznie dajcie znać!
Trzymajcie się gorąco!

Komentarze

  1. wow jakie cudowne zdjecia <3 wspaniale miejsce !

    www.martko.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to trzymam kciuki <3 Jest tu wiele cudownych miejsc ktorych jeszcze nie widzialam wiec moja lista jest jeszcze mega dluga ;) Ja od zawsze jestem wierna Sony ja uzywam Sony Alpha 700 od 7 lat i mam nadzieje, ze nigdy mi nie padnie :D Zmieniam tylko obiektywy :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty